söndag 11 september 2011

Hemgjord pasta med tomatsallad

Idag gjorde jag färsk pasta och en enkel tomotsallad med rostade pinjenötter.

Tomatsalladen gjorde jag genom att fräsa en hel vitlöksklyfta (som jag sedan plockade upp) och lite torkad chili i olivolja. Sedan blandade jag i hackad basilika och tomater delade till munsbitar och smakade av med salt.

Den här typen av rätter handlar mycket om att ha bra råvaror. Allra viktigast i den här rätten är tomaterna. Med trista holländska tomater faller den här rätten platt.  Jag använde tomater som pappa odlat i vårat växthus. De var söta och väldigt smakrika.

1 kommentar:

  1. Hey, nu får du ta och skriva ett nytt inlägg! Läsaren här är super sugen på att läsa om ännu ett nytt smarrigt recept! Blir alltid så inspirerad!

    Keep it cooking! :D

    SvaraRadera